Klantvriendelijkheid taxibedrijf Salders tot de bodem uitgezocht

ALMERE • Do 29 september 2022 | 22:18 • Donderdag 29 september 2022 | 22:18

De klantvriendelijkheid van taxibedrijf Salders in Almere wordt goed in de gaten gehouden. Dat zei wethouder Alexander Sprong donderdagavond op vragen van Aya Selman van de PvdA. Er wordt een klanttevredenheidsonderzoek gehouden en er rijdt geregeld een mystery guest mee in de taxi, die verslag uitbrengt aan de gemeente.

Selman wilde naar aanleiding van berichtgeving van 1Almere en Omroep Flevoland meer weten van de wethouder over de aanhoudende klachten over het taxivervoer en het stopzetten van 1500 Mobiliteitspassen. Die pas is bedoeld voor mensen die zelf geen vervoer hebben óf kunnen regelen.

Volgens Sprong zijn 1100 Mobiliteitspassen na uitgifte nog nooit gebruikt. Omdat er volgend jaar een nieuwe aanbesteding komt van het taxivervoer in de stad wil de gemeente een beter beeld hebben van het aantal gebruikers.

Taxi te laat
Op Facebook legden tientallen pashouders eerder de fout al bij het taxibedrijf. Zo schreef een van hen: "Ik wil hem zeker wel gebruiken mits Salders zich een beetje aan de afspraken houdt. Ze komen nooit op tijd of zelfs helemaal niet opdagen."

De wethouder herkende de klachten over het te laat komen van de taxi. Sprong benadrukte dat Salders zo'n 40.000 ritten per jaar maakt en er het afgelopen jaar 73 klachten zijn binnengekomen, waarvan 42 gegrond zijn verklaard. Bovendien kreeg de dienstverlening van Salders bij vorige onderzoeken de rapportcijfers 7.1 en 8.1, zei wethouder Sprong.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel