Floriade start reclamecampagne met tv-commercial

ALMERE • Ma 21 maart 2022 | 16:31 • Maandag 21 maart 2022 | 16:31

De Floriade is begonnen met een reclamecampagne die uiteindelijk moet zorgen voor twee miljoen bezoekers tussen 14 april en 10 oktober. Het startschot is gegeven met een televisiereclame, waarin de stad vol groeit met bomen en bloemen. Dat ondersteunt de slogan 'Growing Green Cities'. De commercial is maandagavond op een groot aantal televisiezenders te zien.

Volgens de organisatie laten ruim 400 nationale en internationale deelnemers hun groene oplossingen zien in Almere.


Tegen reclamevakblad Adformatie zegt Sandra Koopmans, marketingcommunicatiemanager van Floriade, dat de ontwikkeling van een positieve reclamecampagne voor de Floriade ingewikkeld was. "De hoge naamsbekendheid onder senioren, vakgenoten en handelsdelegaties samen met een regionaal negatief sentiment in de markt, maakt de uitdaging compleet. De expositie moet er voor iedereen zijn."

In de campagne worden ook 'mediapartners' Albert Heijn, DPG Media, NS en ANWB ingezet. Die laten in de campagne zien hoe ze bijdragen aan het vergroenen van Almere. Verder is er een internationale campagne in samenwerking met de toerismebranche, zoals het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, Visit Flevoland, Almere City Marketing en Amsterdam & Partners.

De Floriade start over drie weken en dat is hét moment om te starten met de landelijke campagne: "Het belangrijkste is dat de bezoekers hun plannen niet zo ver van tevoren maken. Die moet je dus vlak voor de start van het evenement zien te bereiken." Dat zegt marketing manager Rachel Camps.

Het doel van de reclamespot is om de Floriade 'wereldberoemd te maken in Nederland'. Naast televisiereclame komen er ook campagnes in dagbladen, bushokjes en op de radio.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel