Schadeclaim na internetstoring KPN

ALMERE • Di 2 oktober 2018 | 23:25 • Dinsdag 2 oktober 2018 | 23:25

Een aantal ondernemers in het Stadshart van Almere gaat een schadeclaim indienen bij internetprovider KPN vanwege een langdurige storing. Als gevolg van een kabelbreuk door werkzaamheden bij de Olstgracht hebben klanten van KPN in delen van het centrum sinds een week geen internet, geen televisie-ontvangst en geen mogelijkheden om met een vaste telefoonlijn te bellen.

Eén van de gedupeerde bedrijven is Eetcafé Den Enghel. Volgens uitbater Lex von Morgen betalen de meeste van zijn klanten met pin, maar dat kan alleen met een werkende internetverbinding. Het gevolg is dat veel mensen wegblijven. Dinsdagavond had de ondernemer maar weinig klanten in zijn zaak.

Volgens de storingspagina op de website van de KPN zou het probleem op vrijdag verholpen moeten zijn, maar de uitbater ontdekte halverwege dinsdagavond dat zijn internetverbinding het weer deed. Het is niet bekend of iedereen die getroffen is door de storing, weer is aangesloten.

WhatsApp ons!
Heb jij een tip of verbetering? Stuur de redactie van Omroep Flevoland een bericht op 0320 28 5050 of stuur een mail: rtv@omroepflevoland.nl!

Deel artikel